dinsdag 31 juli 2012

Kleur bekennen


Hallo allemaal.

Ongeveer twee weken heb ik het volgehouden.....
Een woonkamer zonder brocante, zonder kleur.
Leeg en zo strak mogelijk.

Maar ik vind het vreselijk!

Mijn man houdt niet van "al die ouwe zooi", zoals hij zelf zegt.
Hij heeft alles liefst zo leeg en strak mogelijk.

En omdat hij vakantie heeft en 6 weken lang veel thuis zal zijn wilde ik eens proberen of ik er zonder kon. Zonder die "ouwe zooi" dan hè?

Maar ik vind het verschrikkelijk.
Liefst zou ik alles vol zetten met oude spulletjes.
Wel een lichte basis, dus veel wit, wat grijstinten en verweerd, vergrijsd hout.
Maar dan aankleden met oude kleurtjes, zink en verweerd serviesgoed.

Voorlopig blijf ik zoeken naar een balans en breng ik langzamerhand toch weer wat meer kleur en warmte in.


 







 


 

 

Voel me hier gewoon veel lekkerder bij.....

Deze week trouwens elke dag wel wat aanvulling in mijn webwinkeltje.
Weer leuke spulletjes......

Liefs, Peet.

10 opmerkingen:

  1. Ik zou ook niet zonder "oude zooi"kunnen hoor :-) en ik vind het wel grappig want mijn man heeft ook altijd over oude zooi en ik denk dat het er hier ook heel anders uit zou zien als hij het alleen voor het zeggen had :-).

    Groetjes,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt mij best lastig, als je samen niet dezelfde smaak hebt. De mijne maakt zich er meestal niet zo druk om, vindt het wel gezellig zo. Maar als hij het echt niets vindt, zegt hij het wel hoor! Strak en leeg lijkt mij ook niets, al kan ik ook niet tegen te vol...dan word ik onrustig!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idd lastig als je zon verschillende smaak hebt!!Mijn wederhelft lijkt wat dat betreft op die van Ingrid.Hij vind t wel best en zegt t als hij t echt niet mooi vind.Wat mij betreft, liever te vol dan te leeg.Ik hou wel van gezellig vol!!
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn man noemt het ook ,ouwe zooi,:-)
    Maar ik kan ook niet zonder.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahahahah gelukkig heb ik een man die wel van oude zooi houd hahahhah hij zoekt heerlijk met me mee en telkens als ik met me kop onder een tafel uit komt en iets beet heb en trek trek hij aan de andere kant aan het zelfde ... soms heb ik wel eens van die dagen en denk ik even wat minder en haal ik dingen weg maar langzaam komt er weer vanzelf van alles weer bij dus lukt mij ook niet hoor , hoort gewoon bij je ....dus je man moet maar even zijn oogjes dicht doen hahahah fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm ... strak is niks voor mij, hoewel ik het bij anderen wel kan waarderen. Net zoals een huis (over)vol met 'oude meuk', ook super maar wel op een ander want hoe voller mijn huisje hoe onrustiger ik word, dus is altijd beetje middenweg zoeken als ik weer wat leuks tegen kom; kan het een leuk plekje krijgen of wat moet er voor weg :-). Gelukkig zitten huisbakker en ik wel redelijk op één lijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja......als het maar niet te vol word ....zeg ik altijd maar......mijn hemmes vond de waterzak geweldig maar die pot......daar heeft ie ook niks mee.....tis overal hetzelfde hoor....hihihi.....liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moest erg om je blog lachen. Mijn man begint het steeds leuker te vinden, maar er zijn wel van die dingetjes die hij echt niet wil. Zo komt er geen turquoise in huis (en kan ik dat leuke krukje uit je winkeltje dus niet bestellen). Ons huis is heel modern en wij hebben ook best veel strak spul, maar er komt steeds meer brocante bij. De oplossing? Industrieel brocante!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kijk, daar heb ik nou helemaal geen last van. Ik kan doen en laten wat ik wil. En heb de laatste weken ook weer heel wat geprobeerd.
    Misschien kun je het zo doen dat je een of twee hoekjes een beetje naar jouw smaak doet en de rest rustig houdt gedurende de vakantie.
    Succes er mee!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och, die mannen toch!!
    Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat Marcel daar niet mee zit!
    "Jij bent de hele dag thuis", zegt hij! "Dus je moet het helemaal naar je zin maken! De schat!!
    Hij vind die oude spulletjes ook wel erg leuk!
    Maar ik denk toch dat de meeste mannen niet van frutsels zijn!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen