zaterdag 14 juli 2012

Stoer en lief

Lieve allemaal.

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn vorige post, ook namens Lotte!
Wat is het fijn om te weten dat er zoveel mensen met je meeleven. Dat deed me wel even een traantje wegpinken....

Ondertussen wordt er druk geoefend(gezongen) in huize B.
Ik ben lekker aan het rommelen in huis (zie fotos).
En man en zoonlief hebben eindelijk vakantie.

Mijn zus is voor de 5e keer geopereerd. Waarbij de lymfeklieren uit de oksel zijn verwijderd.
Volgende week vrijdag krijgt ze dan uitslag. Het blijft spannend.

Mijn moeder is flink aan het opruimen geslagen in huis, waarbij nogal wat spullen mijn kant opkomen, zoals wat oud gereedschap van mijn (overleden) vader. Dierbare spullen die een ereplaatsje krijgen in mijn huis.





Ik huis heb ik steeds meer behoefte aan licht....... Komt zeker door het sombere weer van de afgelopen tijd.
Daarom weer veel wit in huis. 






 





En hier en daar gecombineerd met wat lieve pastelkleurtjes.




 Gedroogde pioenrozen aan de spiegel:


Gedroogde Hortensias van vorig jaar in de vensterbank:



Ook heb ik wat fris groen toegevoegd, zoals hier in een oud vogelkooitje boven op de kast.




Tot slot wil ik iedereen die de komende week op vakantie gaat een hele fijne vakantie toewensen!
En voor de thuisblijvers: een beetje warmte en wat meer zon.....
Zou wel fijn zijn toch?

Liefs, Peet.

11 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig geweest, het ziet er weer goed uit. Vooral die witte hortensia in die witte schaal vind ik erg mooi. Nog gefeliciteerd met je dochter, wat een prestatie. Sterkte met je zus. En ik duim hard met je mee voor die zon. Daar is iedereen wel aan toe.
    Fijn weekend.

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wit maakt een sombere dag weer vrolijk!
    Ik ben ook gek op wit en roze en zacht blauw!
    Wat een mooie spulletjes van je vader!
    Sterkte met je zus!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijke sfeerplaatjes en wat prachtig om dingetjes van je pa te kunnen koesteren ....zou een vrolijke boel zijn met zo zingende dochter in huis heerlijk hoor kan je toch wel hebben met dit weer al klaart het hier in Harlingen gelukkig al weer op ....ben net even op de kringlopenjacht geweest niet echt veel dit keer wat hebbedingetjes hahaha tja ga nooit met niets naar huis ....heel veel sterkte met je zus ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig sfeertje enne als thuisblijver duim ik mee voor wat Hollandse zonnestraaltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sfeerfoto's, Petra!
    Ik heb overdag gewoon de lamp aan. Ik heb een paar gemeentebomen voor mijn ramen staan en als de zon dan niet schijnt, is het gewoon donker. Dan kan ik zelfs niet goed fotograferen in huis.
    Dus ik kan je hang naar licht wel voorstellen.
    Ik wens Lotte heel veel sterkte bij de voorbereidingen.
    En ik wil jou heel veel sterkte wensen in het ondersteunen van je zus!
    Het is niet niks.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk weer om in huis te rommelen ;) Je hebt er weer sfeervolle hoekjes van gemaakt met dierbare en mooie spullen!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er weer gezellig uit Petra. We hebben er de tijd voor met dit weer. Groetjes en nog een fijn weekend, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hé spulletjes van je vader.
    Ik heb van die oude vogelkooitjes van mijn (overleden) vader.
    Hij heeft ze ook gebruikt.
    Dierbaar zijn zulke spulletjes.
    Ik hoop dat de operatie van je zus is geslaagd.
    fijn weekend

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige spulletjes van je vader, deze moet je koesteren!!
    Het is idd. goed weer om het binnen wat gezellig te maken.
    En dat is je goed gelukt.
    Heel veel sterkte met je zus.
    Nog een fijne zondag groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo mooi dat wit!!!Sterkte met je zus!!
    Lieve groet ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sterkte met je zus, meid, hopelijk een goede uitslag...
    Je hebt het binnen weer heel mooi gemaakt met dierbare spulletjes. Koesteren hoor!

    Liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen