donderdag 2 augustus 2012

Even stilte


Had ik dit weekend nog grote plannen, zoals elke dag even de webwinkel wat aanvullen, zal het voorlopig toch even wat stiller zijn.

Dinsdagmiddag is mijn moeder opgenomen in het ziekenhuis.
Om 1 uur hadden we nog met elkaar gebeld. Het ging eindelijk iets beter met haar, na wekenlang getob met hart, blaasontstekingen en zenuwpijnen.
Een uurtje later belde mijn zus of ik wilde komen omdat het niet goed ging met mijn moeder.
Daar aangekomen was het mij al snel duidelijk.
Ze kon niet meer gewoon praten en scheen ons ook niet te begrijpen. 
Erg beangstigend.
De huisarts was ook aanwezig. Zij constateerde Hyperventilatie........
Met een plastic zakje zou het wel opgelost worden. Een rustgevend pilletje moest de rest doen.

Na haar vertrek hebben we meteen contact gezocht met een vriend van ons, ook huisarts. die vanaf zijn vakantieadres in Spanje ons aanspoorde om haar direct per ambulance naar het ziekenhuis te laten brengen.
En dat hebben we gedaan. Al in de ambulance was het duidelijk dat ze een hersenbloeding had.

Ze heeft inmiddels haar spraak weer terug. We kunnen weer met elkaar communiceren.
Ze heeft geen verlammingsverschijnselen, maar de echte schade wordt nog onderzocht.
We hopen dat het meevalt, maar kunnen er nog niks over zeggen.

Ze is 83 en woont, met de nodige zorg, nog zelfstandig. Dat wil ze koste wat kost ook blijven doen.
Ik hoop dat dat kan.

Ik moest dit even van me af schrijven.
Hoop binnenkort beter nieuws te hebben.

Liefs, Peet.

16 opmerkingen:

  1. Tjee wat is dat schrikken zeg !! sterkte hoor...wat naar.......ik heb net je post gemaakt over je mooie spulletjes.....zo zie je maar weer kan zo raar lopen allemaal...heel veel sterkte lieverd...ik denk aan je.....liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een nare toestand! Maar goed dat jullie zelf voor vervoer naar het ziekenhuis hebben gezorgd!
    Ik wens je heel veel sterkte!!
    En ik hoop dat je moeder snel weer opknapt!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh meid sterkte hoor! wat schrikken zeg! Gelukkig hebben jullie samen de juiste beslissing genomen! heel veel liefs voor jullie allemaal
    Dikke knuffel
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte gewenst in deze moeilijke tijd! Hoop voor je dat het allemaal goed mag komen.

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens je heel veel sterkte Peet en hoop dat alles weer goed komt met je moeder...Ik denk aan je hoor !!
    Lieve groet..ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte, ik hoop dat het allemaal goed mag komen!

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Peet,
    Hebben jullie na alle ellende net gehoord dat het nu gelukkig goed gaat met je zus,krijgen jullie hiervan weer een opduvel.....sterkte hoor en zal duimen dat je Mams weer snel opknapt !!
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi peet
    he gadsie wat een rot nieuws hoop dat het weer een beetje beter gaat met haar, gelukkig dat ze geen verlammingsverschijnsels heeft en hopen dat de rest ook mee gaat vallen ...wens jullie heel veel sterkte dikke knuf van mij ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He Petra, wat naar! Net weer een beetje orde met je zus, nu je moeder. Gelukkig kunnen jullie weer praten en lijken er geen verlammingsverschijnselen te zijn.
    Ik wens jullie heel veel sterkte en hopelijk valt het mee en kan ze terug naar haar eigen huis.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei dat is wel naar zeg! Ik hoop dat het goed mag gaan, fijn dat het al wat beter leek met praten..sterkte hoor!jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een verschil zeg, hyperventilatie of een hersenbloeding; wel een hele nare inschattingsfout maar gelukkig hebben jullie zelf actie ondernomen. Heel veel sterkte en hopelijk knapt je moeder snel weer op!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jee, sterkte hoor, hoop dat ze snel weer opknapt...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Peet,

    Via via beland ik op jou blog en lees als eerste het bericht over je moeder. Sterkte!

    Ik ben bovendien een volger van je geworden (is nu even minder belangrijk)...


    Lieve groet, Peet

    BeantwoordenVerwijderen