zaterdag 27 oktober 2012

Sien


Lieve allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Gisteren hebben we in kleine kring afscheid genomen van mijn vriendinnetje, zusje, Sieneke.
Haar dood kwam voor ons allemaal totaal onverwachts.
Zij overleed aan een acute hartstilstand.

Na een zeer moeilijke periode waarin zij een groot aantal operaties moest ondergaan nadat er borstkanker was geconstateerd, was ze eigenlijk net weer bezig om ten volle van het leven te genieten.
Ondanks de zorg voor onze moeder, die we net twee weken geleden naar een verzorgingstehuis hadden gebracht, hadden we weer zoveel plezier samen!

We deden veel dingen samen, aanvankelijk omdat ze mijn hulp goed kon gebruiken bij allerlei praktische zaken nadat ook de laatste van haar drie volwassen zoons het huis had verlaten om op zichzelf te gaan wonen. Later omdat we dat gewoon zo gezellig vonden.
We waren natuurlijk in de eerste plaats zussen, maar daarnaast waren we zulke hechte vriendinnen, wat we gelukkig vaak tegen elkaar zeiden.
Het laatste sms'je wat ik van haar kreeg eindigde met de woorden:
Tot morgen lief vriendinnetje, zusje.
hvj, xxx.

 Ik zal haar zo erg gaan missen.

Liefs, Peet.

17 opmerkingen:

  1. Zo erg ...wat een verdriet...hoe oud is ze geworden ???...ik heb ook een zus.....waar ik amper contact mee heb.....ik mis het ontzettend.....maar zij niet zo ben ik bang...heb er zoveel aan gedaan.....en ook dat moet je dan loslaten en accepteren...maar als ik dit lees twijfel ik toch weer....zal ik haar weer eens bellen???....moeilijk.....sterkte meis.....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh,wat een verschrikkelijke klap is dit voor jou en ook natuurlijk voor de rest van de familie....Ik heb de hele week aan je gedacht Petra...En wat hebben jullie samen veel gedeeld en dan ook nog zo"n hechte band dan ga je haar enorm missen. Je lieve zus en je vriendin...Heel veel sterkte met dit ondragelijk verlies. Lieverd...ik hoop dat je uit de mooie herinneringen heel veel troost kunt halen.
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och Peet,ik heb de afgelopen dag zo vaak aan je gedacht hé, sprak erover met mijn zus die hier twee huizen bij mij vandaan woont....
    Sprak er over met mijn man want ik kon er maar niet bij...
    Nu lees ik ook nog dat ze al een zeer zware periode achter de rug had en daarmee jij ook, ach meis toch ik vind het toch zo erg voor je,wat moet/kan ik zeggen,..ik weet het echt niet..alleen..ik denk aan je Peet !!
    Sterkte meis en....mailen mag altijd hoor al is het maar om even je hart te luchten !!!!!! wel doen hé !!!

    Heel veel liefs en sterkte de komende tijd

    XXXXXXXX
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie in deze moeilijke tijd!

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook al ken ik je niet persoonlijk, ook ik heb de hele week aan je gedacht, nadat ik je bericht op je blog las. Gewoon omdat het zo ontzettend triest is om je zusje al zo jong te moeten missen. Voor jou, voor haar gezin en voor iedereen die haar dierbaar was. Ik wens je heel veel sterkte toe.

    Liefs,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moest echt de hele tijd er aan denken.
    Dat je er ineens zomaar niet meer bent.
    Geen afscheid, helemaal niets.......
    Ik wens jou en familie sterkte.......

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb veel aan je gedacht, lijkt me vreselijk om mn zus te moeten missen!!
    Heel veel sterkte toegewenst, en praat er vooral veel over.

    Liefs anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel sterkte in deze ontzettend moeilijke periode. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat oneerlijk, denk ik als ik je verhaal lees. Zo hard geknokt en dan komt dit er over heen! Ze had veel meer verdiend, in ieder geval geen plotseling eind van haar leven. Gelukkig heb je hele warme herinneringen aan haar en hebben jullie jullie liefde voor elkaar uitgesproken. Maar op momenten dat je haar zo mist is dat misschien slechts een schrale troost. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat je het verdriet in de toekomst een plaatsje kunt geven.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb aan je gedacht Petra, deze week. Ik vind het heel erg voor je. Eerst met haar een zware periode doorgemaakt, daarna voor je moeder gezorgd en dan dit. Daar word je een beetje stil van.
    Ik heb zelf geen zus en ken als zodanig de band niet, maar kan me wel voorstellen dat je haar gaat missen.
    Ik hoop dat je getroost mag worden door de mooie herinneringen die je aan haar hebt.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach ik moet er ook steeds aan denken, wat een verdriet en wat moeilijk dat dan ook nog zo alles achter elkaar komt..voelt soms zo oneerlijk ..Ik hoop dat je je getroost weet daar alles wat je kon delen met elkaar en door anderen...ik wens je sterkte! Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oei, ik lees dit nu pas. Gecondoleerd Petra en heel veel sterkte de komende tijd toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik lees net je bericht, ik ben er stil van ...zo onverwachts.
    Verdrietig...ik weet met alle liefde om je heen zal het een zware periode worden zonder je zus en vriendin.
    Sterkte meid en ook aan alle andere naaste familie leden.
    Xx Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb wel vaak gedacht, hoe zou het met Peet gaan?
    Ik heb alleen een jongere zus en ik moet er niet aan denken om
    haar te moeten missen! Ook voor je moeder heel erg!
    Dat je, je eigen kind moet overleven!
    Lieverd, ik wens je heel veel sterkte!!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik moest ook elke keer aan je denken. Hoe verdrietig dat ze al zoveel op haar gezondheidsbordje had en dat je dan zo onverwacht afscheid van haar moest nemen. Hele dikke knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel sterkte om dit te verwerken, wat erg om je zusje te moeten missen en zo onverwachts.
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik lees nu pas dit berichtje ...
    Jeetje meis wát erg om je allerliefste zus én vriendin te moeten missen. Zo onverwachts ook. Wens je ongelofelijk veel sterkte en veel lieve mensen om je heen. Dat heb je wel nodig de komende tijd.
    Voel even een virtuele arm om je heen !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen