woensdag 23 januari 2013

Kleur



De afgelopen dagen heb ik een aantal hele mooie vondsten gedaan.
Ik heb het even allemaal uitgestald op mijn side-table.
Het is een heel kleurrijk geheel geworden!


Zo vond ik bovenstaande bus, in een mooie zachtgele kleur.
Heeft iemand trouwens enig idee waar deze voor gebruikt werd? Ik heb zelf geen idee.



Dit gietijzeren stoofje uit Frankrijk, in een lila tint geschilderd, heb ik voorzien van blauwe druifjes en mos.



Het groene blikje en de blauwe glaasjes zijn nieuw. Ik vind de kleurtjes zo mooi......



Dit blikje is weer een ouwetje.



En deze kennen de meesten van jullie vast ook wel.....
Een prent van Bessie Pease, getiteld "A little bit of heaven".
Deze komt binnenkort in mijn webwinkeltje.

En weet je wat nou zo leuk is?
 Veel van deze spontaan ontstane kleurcombinaties vond ik terug in het boek "Bloemen" van Tricia Guild.


Dit boek kreeg ik van Esther van de blog Lifestyle by Koos
En er staan zulke mooie foto's in!
Nogmaals enorm bedankt Esther, ik ben er ontzettend blij mee!

Een paar foto's uit het boek:




Tot zover.......
In een volgende post hoop ik meer nieuws te hebben over ons DROOMHUIS......

Liefs, Peet.

10 opmerkingen:

  1. Mooie aanwinsten hoor en met voorjaarsbollen maak je mij sowieso altijd blij!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor allemaal weer...ben naar je droomhuis.....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. BIJ JOU LIJKT HET WEL VOORJAAR MET DEZE MOOI KLEUREN!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig die kleurtjes.
    Niet te opvallend maar gewoon goed.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Peet, net even je blog bekeken, leuk! Die franse spiegel met zwarte omlijsting zie ik meerder malen voorbij komen, zelf heb ik net zo één, meegenomen uit Frankrijk, wat zijn die toch mooi hé? En het schilderijtje van Bessie Peage had ik vroeger zelf op mijn kamertje hangen, gelukkig is die bewaard. Nu nog even in je webwinkeltje kijken!
    gezellige dag toegewenst,
    groetjes, Bertha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie spulletjes!
    De kleurtje staan ook erg gezellig!
    Het lijkt wel voorjaar!

    Een warme groet uit een koud Noorwegen!
    Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, met die kleurtjes!! Vooral het stoofje is enig.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie vondsten en het blijft genieten van de voorjaarsbolletjes!

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk!!!!
    Ik vond deze week alleen maar een boek...maar wel een leuk boek.
    Dat babietje is erg leuk, ik ken het wel...maar zelf niet gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende foto's! En die kleuren, erg leuk! Lekker vrolijk, helemaal met die bolletjes erbij. Helemaal mijn smaak! En dat blik met dat roodborstje er op.. heb ik net een aantal foto's van geplaatst, bijzonder hoor! Ik ga je volgen. Je bent altijd welkom op mijn blog,
    lieve groet en een fijn weekend!
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen