donderdag 10 oktober 2013

Keuken

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn vorige post!
Het is fijn om weer terug te zijn.

Deze keer wil ik jullie wat foto's laten zien van een hoekje in de keuken.
De keuken moet nog geschilderd, er moet nog behang verwijderd worden enz. maar toch wil ik er wel al gezellig kunnen zitten. Onze eettafel staat er namelijk ook.

De oude buffetkast heeft hier ook een plekje gekregen. Hierin staat het serviesgoed dat we dagelijks gebruiken.






Voor het kleine raampje staat een oude kan. Deze kan was van mijn moeder, de hortensias heb ik een paar weken geleden geplukt in haar tuin. Inmiddels zijn ze gedroogd. Ik vind het een mooi aandenken.
En als dan ook nog het zonnetje er op schijnt....



Dit trommeltje heb ik laatst gekocht bij een leuk klein winkeltje in Vries.
Ik vond de kleurtjes zo mooi.



Op de vloer eronder, staan twee oude koffers en twee oude kisten met erop een dadeltak.
Het bovenste kistje komt ook uit mijn ouderlijk huis en is zo'n 65 jaar oud.
De grotere kist eronder is een oude scheepskist en komt van een oom(scheepskapitein) van mijn man.
Het koperen slotplaatje valt er wel eens af. Ook op de foto ontbreekt dit, misschien wordt het toch eens tijd om die eens goed vast te lijmen....

Tot zover mijn post van vandaag.
Ik wens jullie alvast een fijn weekend en voor degenen die dit weekend al hefstvakantie krijgen, fijne vakantie!

Liefs, Peet.

14 opmerkingen:

  1. Jouw kast lijkt wat model betreft erg op onze buffetkast. Deze hadden we vroeger in de woonkamer staan, maar staat inmiddels al jaren op zolder dienst te doen als boekenkast. Je hebt hier zo een heel mooi hoekje voor al je servies!

    Alvast een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellige keuken heb je....
    Mooi je verzameling kannen heb je.

    Alvast een fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig dat je er weer bent...en ik vind die kan met die hortensia heel mooi staan zo in dat raampje...
    Dat is zeker een heel mooi aandenken...en ik zie ook een super verzameling kannetjes....mooi zijn die..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je keuken ziet er al gezellig uit met deze prachtige kast en ook zoveel mooi serviesgoed.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat je in de keuken aan de eettafel kan zitten en zo gezellig met al je mooie spulletjes om je heen. Wij hebben een open keuken, maar niet groot genoeg voor een eettafel.
    De kan met de Hortensia's staat prachtig voor het raam.

    Alvast een heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De hortensia's zijn mooi gedroogd. Het is een sfeervol keukenhoekje.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De keuken ademt nu al een gezellige sfeer, ook al is hij nog niet klaar. Gelijk heb je, je wilt er ondertussen wel leuk bijzitten! Leuk, je verzameling kannen boven op de kast. Ook mooi dat het zonlicht zo prachtig bij je naar binnen schijnt en even de kan met hortensia's streelt...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor al die herinneringen om te koesteren...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er sfeervol en gezellig uit,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellig hoekje in je keuken. En een prachtige kast. Je hebt ook een mooie kannenverzameling.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie keuken heb je zeg. Prachtige sfeer foto's.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig hoekje zeg!
    Leuk die koffertjes!

    Lieve groet,

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi gezellig hoor,veel wit. Lang geleden heb ik ook veel wit gehad maar dan meer in de rm stijl. Nu is grijs de overhand bij mij. Zag dat je nu ook mijn blog volgt. Super! Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen